20 Ekim 2010 Çarşamba

doğum günü mengenesi


doğum gününün bir nevi çelişkiler yumağı olduğunu her geçen yıl daha da derinlikli kavrıyorum. eğer siz de doğum gününüzün ertesi günü "oh be bitti" diyorsanız, benim gibi doğum gününü mengenede kutlayanlardansınız.

bu yazacaklarım abartılı gelebilir birilerine. ama benim gibi birileri de bu doğum gününün ve diğer bütün "özel günler"in kalıplaşmış olmasından rahatsız.

elbette, sevdiğiniz bi insanın doğum günü, belki de o insandan çok daha değerlidir sizin için. çünkü o insanı seviyorsunuzdur, hayatınızın dibindedir ve "iyi ki var" diyorsunuzdur. ama bunun dışındaki bütün doğum günü kalıplarına, karşıyım. hem de her geçen yıl. napim..

bir kere her yıl biraz daha yaş atınca, bunun hoppidi hoppidi kutlmasını gün geçtikçe yersiz buluyorum. sırf o "gün" doğdunuz diye, insanlara emri vaki yapıp yorgun argın, işlerinden güçlerinden edip "hadi lan gelin parti var doğum günümü kutlayalım" mantığı bana zorlama ve sevimsiz geliyor. eğlenesin yokken eğlenmek zorundasın, yüzün hep gülmeli, hele illaki gitmelisin oraya, gerekirse üstüne hediye bile almalısın. işte bu başkalarına karşı oluşturulan zorunluluktan çok rahatsızım.

bir de bu gibi günlerin şahısların üzerinde oluşturduğu baskı var. birileri size sürpriz yapmalı, lütfen. elbette çok hoş insana kendini değerli hissettiyor ama zaten her zaman beraber olduğunuz ve hep değer verdiğiniz insanlar sizin hep yanınızdaysa size her gün doğum günü değil mi? onlarla istediğiniz zaman eğlenemez misiniz? belki doğum gününüz olmayan öyle bir gün olur ki doğduğunuza bin şükür edersiniz. işte ben böyle günlerin daha değerli olduğunu düşünüyorum. insanların kendileri üzerinde bir şey yapmak zorunda olma durumuna girmelerinin her yıl stresini yaşıyorum ki sırf bu tür "gelenekler" yüzünden de insan ister istemez bi beklenti içerisine giriyor. "acaba bişi yapacaklar mı? acaba program var mı?", sevgilin olsa ondan bi atraksiyon beklersin, illaki adresine bi çiçek göndermesini, hediye almasını, akşam şık ve "iyi planlanmış" bi yemeğe çıkarmasını, güzel şeyler söylemesini, hatta gece iyi sevişmenizi falan filan.. ya da daha da fenası ki reklamlardaki bayramda evlatlarının gelmesini evde hüzünle bekleyen teyzeler gibi birilerinin seni aramasını bekliyorsun? "bakalım kimler arayacak? bakalım kimler unutmadı? bakalım kim bana daha çok değer veriyor?" hasiktir lan oradan !

mesela çok ama çok sevdiğim ve değer verdiğim canım bi arkadaşım, ki aramızdaki bağ çok farklıdır ve biliyorum ki bu satırları o okuyor selam ederim, doğum günümde de dahil olmak üzere iki gündür telefonda uzun uzun konuşuyoruz ve doğum günümü hatırlamadı ve o meşhur "iyi ki doooooduuun" lafını etmedi. noldu dünyan mı karardı? ilişkini mi keseceksin? mal nısın laN? elbette değil. biliyorum ki onun bana telefonda iki gündür söyledikleri ve şimdiye kadar paylaştığımız her şey bana o gerzek cümleyi kurmasından çok çok daha değerli. ayrıca şu da var ki ben de bi çok doğum gününü aklımda tutamam. neden nüfus müdürü müyüm ben? elbette çok yakınlarımı bilirim, aklımdadır, kutlarım napalım dediğim gibi "adetten"dir :p

yok hayır cidden iyi ki var oldukları için kutlarım ama facebooktan hayatım boyunca iki çift laf ettiğim ya da pek bişi paylaşmadığım ayda yılda bi gördüğüm insanların sırf orada bugün doğum günü diye yazdığı için doğum günümü kutlamalarını da pek iki yüzlü buluyorum. öyle değil mi alla aşkına?

o yüzden, bugün bunları düşünürken, çağırsam yanımda anında bitecek bir sürü insan varken kimseyi aramadım. kendimi aldım ve iş çıkışında galata'ya götürdüm. çok sevdiğim manzaralı kafede kendime bi makarna ısmarladım, üzerine de çay cilaladım, cigaramı tellendirdim. manzaraya baka baka... tek başıma... o kadar huzurluydum ki! sonra çıktım, galatadan istiklale yürüdüm yavaş yavaş. lodos esiyordu, cadde kalabalıktı ve insanlar vardı ki onlar da bir gün doğmuş olduklarına göre "iyi ki doğmuşlar" diğmi? keşke böyle bağırsaydım :) neyse sonra gittim kendime bi hediye aldım. kitap aldım. bi insanın alabileceği en güzel hediye, kendisine aldığı hediyedir. bunu da ispatlamış oldum.

oh be bugün 21 Ekim! dün kendime 25'ten gün aldım. ve tanrım işte bugün güzel bir gün :)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder